Kalendarz

Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Sie    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Kłaju 32-015 Kłaj, Kłaj 361 tel. +48 122841176 sekretariat@spklaj.edu.pl

Lokalizacja

facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

„Coming to grips with English idioms”

We wtorek 6 marca w Zespole Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Bochni odbył się konkurs języka angielskiego, sprawdzający wiedzę z zakresu znajomości idiomów związanych z :

-częściami ciała

-kolorami

-zwierzętami

-ubraniami

-liczbami

Celem konkursu było rozwijanie zainteresowań uczniów, motywowanie do nauki języka oraz pogłębianie wiedzy związanej z kulturą i językiem krajów anglojęzycznych. Znajomość idiomów jest konieczna do pełnego zrozumienia rodzimych użytkowników języka angielskiego.

W konkursie uczestniczyło pięć szkół średnich i gimnazjum z Bochni oraz nasze gimnazjum.

Każdą szkołę reprezentowało 3 uczniów. Uczestnicy mieli do rozwiązania test, który zawierał zarówno pytania zamknięte, jak i otwarte, polegające na :

  • transformacji zdań z użyciem wyrazu podanego w nawiasie ( musieli całkowicie poprawnie zapisać cały idiom )

  • wytłumaczyć jak najdokładniej w języku angielskim 8 idiomów.

Nie została sprecyzowana dokładna lista idiomów z poszczególnych kategorii, jedynie zostały podane przez organizatorów źródła, pomocne w przygotowaniu do konkursu:

1. Idioms –dictionary for learners of English(Oxford)

2. Dictionary of Contemporary English (Longman)

3. Destination C1 and C2 (Macmillan)

4. www.phrases.org.uk

Naszą szkołę reprezentowali Emilia Kołodziej z kl.II, Bartosz Woznica z kl.IIIa oraz Aleksandra Budzyn z VII c.

Kategoria dla wszystkich uczestników była jedna – bez podziału na gimnazjum, czy szkołę średnią. Dlatego też z ogromna przyjemnością i dumą ogłaszam, że Emilka Kołodziej zdobyła 4 miejsce (35,5pkt), Bartosz Woznica 5 miejsce (35 pkt), a Aleksandra Budzyn miejsce 6 (34,5pkt). Zdobywczyni 1 miejsca uzyskała 40 punktów.

Jak widać naszym uczniom należą się wielkie brawa i gratulacje.

Ja natomiast jako nauczyciel jestem szczęśliwa, że mogę uczyć „takie perełki” i motywować do dalszej nauki, by język obcy nie był im obcy.

Renata Olszowska

Komentowanie wyłączone.