Kalendarz

Grudzień 2018
P W Ś C P S N
« Lis    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Kłaju 32-015 Kłaj, Kłaj 361 tel. +48 122841176 sekretariat@spklaj.edu.pl

Lokalizacja

facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Dodatkowe umiejętności i kompetencje nauczycieli z eTwinning

Program eTwinning oferuje nauczycielom liczne i różnorodne formy doskonalenia zawodowego. Z tej bogatej oferty skorzystali nasi nauczyciele. Panie Bożena Tynka i Katarzyna Czaja wzięły udział w dwudniowym Seminarium szkoleniowo-kontaktowym Programowanie z eTwinning w Zakopanem.

Programowanie, kodowanie, algorytm, myślenie komputacyjne, to hasła, które coraz częściej pojawiają się w środowisku edukacyjnym. Świat wokół nas staje się coraz bardziej zinformatyzowany, a życie codzienne wymaga coraz więcej umiejętności w obsłudze coraz bardziej rozbudowanych funkcji rozmaitych urządzeń. Zachodzące zmiany, ich tempo i zakres nie pozostają bez wpływu na szkołę stanowiąc wyzwanie dla współczesnej edukacji i konieczność wprowadzania nowych treści nauczania.

Jak donoszą badania naukowe programowanie, które niekoniecznie musi wiązać się z tworzeniem programów komputerowych, czy aplikacji, świetnie rozwija kreatywne myślenie i umiejętności analityczne. Podczas wykładu, programowanie przedstawiono jako pełny proces rozwiązania problemów na bazie logicznego i abstrakcyjnego myślenia, a nie tylko z punktu widzenia i według definicji obowiązującej w informatyce. Wykład uświadamiał nauczycielowi, że przybliżenie uczniowi takiego sposobu myślenia – prowadzi do rozwiązania określonej sytuacji problemowej: uczniowie stosując różne podejścia i metody – również w grupie, sami znajdują metodę rozwiązania problemu – wypracowują określony algorytm działania. Dopiero w tym momencie znalezione rozwiązanie można poprzez programowanie przenieść na komputer korzystając w tym celu z gotowych aplikacji. To kluczowy sposób działania w nauce innych przedmiotów, a także w aktywności życiowej. Nauka programowania najmłodszych uczniów wyzwala w nich kreatywność, ma wpływ na późniejszy wzrost ich działań innowacyjnych oraz wspomaga nabycie umiejętności optymalizacji działań.

Uczestnicy wydarzenia mieli okazję dowiedzieć się więcej o programowaniu od podstaw na warsztatach praktycznych. Otrzymali wskazówki, gdzie szukać wartościowych i darmowych materiałów, które mogą być pomocne w ich samokształceniu i prowadzeniu lekcji z wykorzystaniem programowania bez komputera – pomysły na ciekawą lekcję każdego przedmiotu, w każdych warunkach. Sesje warsztatowe wyposażyły uczestników w wiedzę dotyczącą dostępnych darmowych aplikacji w zakresie programowania, które mogą wykorzystać w swoich projektach np. Scratch, The Foos, Kodable. Warsztaty obejmowały także praktyczne zajęcia na platformie eTwinning i obejmowały : szukanie partnera, rejestrację projektu oraz TwinSpace – narzędzia do współpracy  w ramach projektu. Rezultatem seminarium było opracowanie 17 projektów. Nauczyciele naszej szkoły podjęli się realizacji dwóch projektów edukacyjnych:

Od Wejherowa do Krakowa- tradycji i legend długa droga oraz Matematyczne wędrówki.

W dniach 2-3 grudnia 2017 r. pani Monika Imos uczestniczyła w warsztatach doskonalenia zawodowego z cyklu Future Classroom Lab -Building 21st century skills through active learning. Szkolenie to odbyło się w Brukseli, w siedzibie European Schoolnet. W warsztatach wzięło udział 30 uczestników z Irlandii, Słowenii, Włoch, Portugalii, Austrii, Francji. Najliczniejszą, 13-osobową grupę stanowili nauczyciele z Polski. Wszystkich łączyła praca w międzynarodowych projektach eTwinning i Erasmus. W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznali się z Future Classroom Lab, będącą przestrzenią do aktywnego uczenia się. Osoby biorące udział w warsztatach poznały pracownię XXI wieku, miejsce nowoczesne, które inspiruje nauczycieli, zmusza ich do przemyślenia na nowo roli pedagogiki i technologii w klasie. Uczestnicy odkrywali przestrzenie edukacyjne, ich zasoby oraz sposoby wspierania różnych stylów uczenia się. Nauczyciele pracowali też w grupach, testując najnowsze programy, narzędzia i aplikacje, które mogą być wykorzystane w codziennej pracy w szkole oraz w trakcie realizacji projektów międzynarodowych. Podczas warsztatów poruszono także kwestię edukacji w XXI wieku przy efektywnym udziale nowoczesnych technologii. Bardzo dobrą organizację spotkania, wysoki poziom warsztatów oraz komfortowe warunki szkolenia zapewnił zespół belgijskich trenerów. Udział w warsztatach umożliwił uczestnikom nawiązanie nowych kontaktów, poszerzenie perspektyw oraz wzbogacenie własnego warsztatu pracy.

Komentowanie wyłączone.