Galerie

Świetlica szkolna

Kalendarz

Sierpień 2020
P W Ś C P S N
« Lip    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Lokalizacja

BIP

Gry i zabawy w domu z rodzeństwem lub z rodzicem

1.Wąż wyrazowy

Pierwszy z graczy zapisuje na kartce dowolne słowo. Kolejny dopisuje drugie słowo, które musi zaczynać się na ostatnią literę słowa pierwszego. Następny gracz(lub znowu pierwszy)dopisuje następne słowo, rozpoczynające się na ostatnią literę słowa poprzedniego. I tak na przemian – tworzymy w ten sposób na kartce węża ze słów. Słowa nie mogą się powtarzać.

Przykład: nożyczki – igła – ananas – ser – róża itd.

2.Hałaśliwe liczby

Rodzic opowiada historyjkę zmyśloną na poczekaniu. Ważne jest, by zawierała w sobie wiele cyfr/liczb z wybranego zakresu. Dziecko słucha opowiadania i za każdym razem, jak słyszy daną cyfrę/liczbę, klaszcze odpowiednią liczbę razy. Przy zakresie powyżej dziesięciu, tupnięcie lub uderzenie w stół zastępuje dziesiątki. Przykład: słysząc 7, dziecko klaszcze siedem razy, słysząc24 – tupie(uderza w stół)dwa razy i klaszcze 4 razy – itd. Można też wymyśleć śmieszniejsze zasady – np. gdy dziesiątka, mówimy “KWIK” ,przy jednościach używamy” CWIR”. Czyli:

32: kwik, kwik, kwik ,ćwir ćwir. Możemy też ustalić przed zabawą jakieś inne śmieszne dźwięki. Za pomyłki oddaje się fanty.

3.Zabawy tropiące, inaczej poszukiwawcze.

Jedną z nich jest znana powszechnie zabawa w “ciepło-zimno” Rodzic chowa konkretny przedmiot, dziecko musi go znaleźć wyłącznie dzięki wskazówkom: ciepło, zimno.

Drugą zabawą, bardziej skomplikowaną są domowe podchody. Rodzic chowa w domu koperty
z zadaniami. Dziecko znajduje je i wykonuje poszczególne polecenia, np. zrób 10 przysiadów.

4.Zabawy ze sznurkiem

Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5m. Możecie sobie wyobrazić, że jest to most, wąż lub cyrkowa lina. Sznurek leży na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt.  Zadań może być wiele:

spacer po sznurku uważając by z niego nie “spaść”,

przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną stronę, raz na drugą stronę,

-przejście po sznurku “stópkami”, tyłem, bokiem.

5.Butelkowy slalom

Ustawiamy 2 – 3 butelki w dowolnej konfiguracji. Uczestnik stara się zapamiętać ustawienie butelek, po czym zawiązujemy mu oczy. Dziecko musi przejść przez tor bez potrącenia przeszkód.

6.Przeprawa przez rzekę

Na podłodze – rzece ustawiamy “kamienie”: poduszki, kartki papieru, drewniane klocki itp. Zadaniem jest przeprawa przez rzekę  bez dotknięcia stopą “wody”.

Komentowanie wyłączone.

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Kłaju 32-015 Kłaj, Kłaj 361 tel. +48 122841176 sekretariat@spklaj.edu.pl

Oferta szkoły