Witamy

Szkoła Podstawowa
im. Ks. Jana Twardowskiego w Kłaju

Kłaj 361
32-015 Kłaj
woj. małopolskie
tel. +48 122841176
sekretariat@spklaj.edu.pl



Już wkrótce nasz szkolny serwis www dostępny będzie pod nowym adresem: https://www.spklaj.pl

Nowe adresy email:
dyrekcja@spklaj.pl
sekretariat@spklaj.pl

Oferta szkoły

Kalendarz

Styczeń 2021
P W Ś C P S N
« Gru    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

BIP

Ponadnarodowa mobilność

Zajęcia przygotowawcze (5 godz.) do PROJEKTU POWER-MOBILNOŚĆ UCZNIÓW z języka angielskiego odbyły się w formie zdalnej za pomocą aplikacji ZOOM i tablicy wirtualnej Padlet.
Obejrzeliśmy film o Wenecji w j. ang., zapoznaliśmy się z jej zabytkami i zbudowaliśmy PADLET-POLISH-ITALIAN SPACE, na którym zamieściliśmy kilka informacji o sobie dla naszych włoskich kolegów, przepisy po angielsku na włoskie spagetti i tiramisu.
Uczniowie wykonali prezentacje o naszej okolicy i quiz o Polsce, co można oglądnąć na  naszym padlecie. Prezentowaliśmy swoich ulubionych aktorów i mówiliśmy o emocjach jakie wywołuje w nas magia teatru. Uczniowie poznali nowe narzędzie-PADLET.
Jestem z nich dumna.
Iwona Nowak

adres do Padleta, który można zamieścić na stronie szkoły.
https://padlet.com/iwonanowaksp/Bookmarks

 

ZAJĘCIA PRZYGOTOWAWCZE POWER online

Ze względu na trudną sytuację wywołaną epidemią koronawirusa praca nad projektem znacznie się utrudniła. Jednak nie jest dla nas niemożliwa! Wręcz przeciwnie. Realizację zajęć przygotowawczych przenieśliśmy do sieci.

Dzięki narzędziom internetowym uczestnicy projektu utrzymują stały kontakt online, integrują się i kontynuują przygotowanie zdalne do mobilności.

Z uwagi na pandemię COVID-19 realizacja przedsięwzięcia planowana na 1.09.2020 – 28.02.2021 r. została przedłużona do 31.08. 2021 r. Zaplanowany na luty termin pobytu uczniów naszej szkoły w Wenecji został przełożony na maj 2021.

 

W sobotę 7 listopada spotkaliśmy się na kolejnych zajęciach Ponadnarodowej mobilności uczniów. Tym razem miało ono charakter zdalny. Pierwsza część spotkania dotyczyła Włoch i Wenecji. Uczniowie przyjrzeli się położeniu geograficznemu omawianego regionu, poznali bliżej architekturę, sztukę, zwyczaje mieszkańców. Dowiedzieli się co jest wizytówką Włoch na światowej arenie. W drugiej części spotkania zebraliśmy oraz opracowaliśmy materiały do prezentacji Kłaja i Krakowa dla uczniów ze szkoły w Wenecji.

 

Sobotnie spotkanie z „Ponadnarodowej mobilności uczniów” rozpoczęliśmy zajęciami plastycznymi. Po wybraniu kilku symboli kojarzonych z regionem Kłaja i Krakowa, uczniowie przystąpili do wykonania pamiątkowych breloków dla rówieśników i ich opiekunów ze szkoły w Wenecji.

Jeszcze tego samego dnia uczestnicy projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” wzięli aktywny udział w kolejnych zajęciach przygotowawczych w zakresie kulturowo-pedagogicznym. Dużym zainteresowaniem wśród uczniów cieszyły się zajęcia dotyczące narzędzi cyfrowych. Uczestnicy mieli okazję poznać  programy umożliwiające edycję i tworzenie interaktywnych zdjęć oraz  grafiki online. Zdobyte przez uczniów umiejętności cyfrowe zostaną wykorzystane w dalszej pracy projektowej.

 

Zajęcia przygotowawcze

Ruszyły zajęcia przygotowawcze dla 20 uczniów klas VI, VII i VIII, którzy zakwalifikowali się do uczestnictwa w przedsięwzięciu „Europejskie inspiracje słowem, dźwiękiem i tańcem malowane – drama” realizowanego w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów”. W sobotę, 17 października, odbyły się zajęcia uwzględniające obszar merytoryczny i pedagogiczny przedsięwzięcia oraz zajęcia językowe.

W ramach przygotowania pedagogicznego uczestnicy projektu zostali wprowadzeni w ideę mobilności. Wszyscy zapoznali się z założeniami projektu, a także zakresem zadań do realizacji. Uczniowie wspólnie ustali zasady obowiązujące podczas zajęć i zawarli grupowy kontrakt. Na dobrą atmosferę w zespole wpłynęły zabawy integrujące uczestników. Wspólnie stworzone drzewo z odbitych dłoni wzmocniło więzi pomiędzy uczniami.

Szkolenie językowe poświęcone było poszerzaniu słownictwa z zakresu języka angielskiego oraz otwarciu się uczniów na używanie języka obcego w codziennych sytuacjach.

Oprac. Monika Imos

Projekt Ponadnarodowa Mobilność Uczniów – rekrutacja

Zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem Rekrutacji i Uczestnictwa w przedsięwzięciu Europejskie inspiracje słowem, dźwiękiem i tańcem malowane-drama” realizowanego w ramach projektu “Ponadnarodowa mobilność uczniów” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój w IV Osi Priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponad­narodowa, Działanie 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej. Nr-2019-2-PMU-2013. Kwota dofinansowania: 85 711,00 PLN.

Projekt przewiduje wyjazd 15 uczniów z klas VI, VII i VIII wybranych w procesie rekrutacji wraz z opiekunami do Szkoły Podstawowej w Wenecji i realizację wspólnych zagadnień projektowych. Planowana mobilność uczniów realizujących to przedsięwzięcie będzie poprzedzona działaniami przygotowawczymi w szkole dotyczącymi kwestii językowych, kulturowych i merytorycznych.

REGULAMIN-REKRUTACJI-PO-WER

Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego wzięła udział w konkursie wniosków złożonych w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów”. Nasz wniosek został zatwierdzony do realizacji i otrzymał dofinansowanie wynoszące 85711 zł.  Projekt zatytułowany ”Europejskie inspiracje słowem, dźwiękiem i tańcem malowane – drama” będzie realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój w IV Osi Priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej. 

Głównym założeniem projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” są zagraniczne wyjazdy grup uczniów wraz z opiekunami do krajów Unii Europejskiej, dotyczące realizacji dowolnych zagadnień projektowych wpisujących się w podstawę programową. 

Celem głównym odbywającej się w ramach przedsięwzięcia mobilności będzie podniesienie u grupy uczniów Szkoły Podstawowej w Kłaju kompetencji kluczowych.

Projekt zakłada osiągnięcie następujących celów szczegółowych:
– wzmocnienie u uczniów kompetencji kluczowej w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej za pośrednictwem różnorodnych środków ekspresji;
– rozwijanie talentów twórczych młodych ludzi oraz przygotowanie ich do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym;
– podniesienie kompetencji lingwistycznych w obszarze języka angielskiego, głównie w zakresie przełamywania barier psychologicznych utrudniających swobodne posługiwanie się nim;
– rozwijanie wielojęzyczności uczniów poprzez kontakt z żywym językiem;
– rozwijanie kompetencji cyfrowych umożliwiających sprawne korzystanie z nowoczesnych źródeł i nośników informacji;

– nabycie nowych kompetencji cyfrowych niezbędnych do przyszłego zatrudnienia;
– kształtowanie kompetencji osobistych i społecznych potrzebnych do rozwoju osobistego i aktywnego obywatelstwa europejskiego;
– rozwijanie gotowości do dzielenia się  doświadczeniami z europejskimi rówieśnikami;
– kształtowanie kompetencji w zakresie uczenia się;
– rozwijanie zdolności uczniów do kreatywnego tworzenia;
– budowanie relacji opierających się na szacunku wobec innych narodowości i kultur;

– rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych narodowości i kultur.

Projekt przewiduje wyjazd 15 uczniów klas VI, VII i VIII Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego w Kłaju do Wenecji i realizację przedsięwzięcia „Europejskie inspiracje słowem, dźwiękiem i tańcem malowane-drama” w szkole partnerskiej ISTITUTO COMPRENSIVO FRANCESCO QUERINI we Włoszech. Tematyka wspólnych działań dotyczy teatru, rozwijania teatralnych pasji oraz twórczej aktywności uczestników przedsięwzięcia. Mobilność poprzedzona zostanie odpowiednim przygotowaniem językowym, kulturowym i pedagogicznym uczestników do wyjazdu i pobytu za granicą. W projekcie uczestniczyć będą uczniowie wybrani w procesie rekrutacji.

Realizacja tego projektu da uczniom wielką  szansę włączenia się w szerszą współpracę międzynarodową  oraz możliwość rozwoju postaw niezbędnych do właściwego funkcjonowania w społeczeństwie i osiągania sukcesów.

Dla potrzeb przygotowania i realizacji tego przedsięwzięcia powołany został Zespół Projektowy w składzie:

Monika Imos – koordynator projektu,
Iwona Nowak – zastępca koordynatora,

Monika Moroniewicz – członek zespołu.

Wyniki II naboru 2019 r. formularzy zgłoszeniowych składanych w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój w IV Osi Priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej dostępne  TU:
Opracowała: p. Monika Imos

Classroom – zaloguj

Librus – zaloguj

Świetlica szkolna

Catering

Galerie