Kalendarz

Listopad 2018
P W Ś C P S N
« Paź    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Kłaju 32-015 Kłaj, Kłaj 361 tel. +48 122841176 sekretariat@spklaj.edu.pl

Lokalizacja

facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Wycieczka klas drugich do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie

25 października drugoklasiści z naszej szkoły, byli na wycieczce w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie.

Dzieci uczestniczyły w zajęciach warsztatowych: Przyciąganie – odpychanie

oraz zwiedziły, wraz z przewodnikiem wystawy: Tramwaje na Wawrzyńca, Więcej światła, To takie proste.

Wycieczka wzbudziła wiele emocji. Propozycje zajęć zapewniły dzieciom bezpośrednie uczestnictwo w eksperymentach fizycznych oraz poznawanie w praktyce praw rządzących naturą.

Tramwaje na Wawrzyńca

W  ponad stuletniej hali pierwszej krakowskiej  zajezdni tramwajowej, dzieci zobaczyły kilkanaście czynnych, historycznych wagonów tramwajowych, należących do MPK Kraków i Muzeum Inżynierii Miejskiej. Zbiór ten jest obecnie największym i najbardziej reprezentatywnym spośród wszystkich polskich kolekcji zabytkowego taboru. Wszystkie pojazdy udostępnione zwiedzającym, zostały pieczołowicie odrestaurowane i w pełni odzwierciedlają stan z lat normalnej eksploatacji.

Więcej Światła

Ekspozycja przybliżyła dzieciom naturę światła oraz sposoby jego wytwarzania na przykładzie: żarówki, świetlówki i diody LED. Na wystawie były zabytkowe żarówki i historię źródeł światła, od tradycyjnej żarówki, do współczesnej diody LED. Na 20 stanowiskach interaktywnych dzieci mogły porównać wady i zalety lamp, sprawdzić ich wydajność świetlną i zużycie energii elektrycznej oraz zapoznać się ze sposobami wytwarzania światła w stosowanych powszechnie lampach elektrycznych.

To takie proste
Na tej wystawie dzieci sprawdzały, czy mają żyłkę naukowca i konstruktora. Zdobyły wiedzę tylko z pozoru „nie taką prostą”, świetnie się przy tym bawiąc. Drugoklasiści odbyli  podróż w świat matematycznych zagadek i łamigłówek. Poprzez interakcję z eksponatami mogli, samodzielnie lub w parach, poznać wybrane prawa i zasady mechaniki. . Samodzielnie lub w grupie mogli udowodnić, że mają talent do majsterkowania. Tutaj zanurzyli się również w wirtualnej rzeczywistości.

Drugoklasiści uczestniczyli również w zajęciach warsztatowych: Przyciąganie-odpychanie
W trakcie zajęć dzieci poznały pojęcie grawitacji, dowiedziały się, jak skleić dwa balony bez użycia kleju i czym jest ferrofluid. Wykonały samodzielnie serię prostych doświadczeń obrazujących zjawiska związane z elektrostatyką, magnetyzmem i grawitacją.

Anna Margielewska, Justyna Wolska

 

Komentowanie wyłączone.